آیا ماساژ درمانی به درمان باروری کمک میکند؟
نوشته شده توسط : شهروز


ناباروری در طی 10 سال گذشته رو به افزایش بوده است و تخمین زده می شود حداقل 11 درصد زوج های سن تولید مثل را تحت تأثیر قرار دهد. این بدان معناست که بیش از 10 میلیون زوج در ایالات متحده با ناباروری می جنگند. هر سال ، حدود دو میلیون زوج به دنبال درمان ناباروری هستند.بسیاری از مشکلات باروری متداول وجود دارد که ماساژ درمانی می تواند به نفع آن باشد. چهار مورد از مواردی که بیشترین برخورد را داشتند:
PCOS - علت شماره ناباروری زنان ، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) ، با عدم تعادل هورمونی همراه است که در تخمک گذاری اختلال ایجاد می کند و باعث رشد کیست در تخمدان ها می شود. ماساژ درمانی به افزایش گردش خون در تخمدان ها کمک می کند و به تغذیه و آوردن خون تازه به تخم ها کمک می کند. این افزایش گردش خون باعث افزایش توانایی بدن در تخمک گذاری و قاعدگی بدون رکود موضعی می شود.آموزش طب سنتی.
لوله های فالوپی مسدود شده - حدود 40 درصد از خانمها که دارای عملکرد تولید مثلی هستند دچار انسداد لوله فالوپی هستند. آمارها حاکی از آن است که درمان های پزشکی و جراحی برای لوله های فالوپی مسدود شده میزان موفقیت کمی از 10 تا 28 درصد است. از آنجا که این توانایی شکسته شدن چسبندگی هایی را دارد که ممکن است مانع حرکت در لوله های فالوپ شود ، ماساژ شکمی برای این خانم ها می تواند ارزشمند باشد.
آندومتریوز - هنگامی که بافتی که به طور طبیعی داخل رحم را خارج می کند خارج از رحم یافت می شود ، به آن "آندومتریوز" گفته می شود. حدود 30 تا 50 درصد از زنان نابارور دارای اندومتریوز هستند. ماساژ درمانی می تواند به تجزیه چسبندگی آندومتر ، کاهش التهاب کمک کند و به بدن کمک کند تا خود را از خون قدیمی باقی مانده از بافت های آندومتر خلاص کند.
فیبروم رحم - توده های غیر سرطانی بافت و عضله در دیواره رحم ، فیبرومهای رحمی در 5 تا 10 درصد از زنان نابارور دیده می شود. از آنجا که ماساژ گردش خون را بهبود می بخشد و می تواند رکود را از بین ببرد ، می تواند به کاهش اندازه فیبروم های رحمی کمک کند تا جایی برای یک بارداری سالم فراهم شود.آموزش پوست و زیبائی skin care.
ماساژ نقش بسیار مهمی در کمک به درمان باروری دارد. هرکسی که تاکنون شخصی را بشناسد یا شخصاً تحت آزمایش های باروری قرار گرفته باشد ، تشخیص می دهد که این روند یکی از استرس زا ترین وقایع ممکن است. درمان باروری به طور معمول شامل موارد زیر است:
هزینه مالی بزرگ (قیمت ها تا 30،000 دلار یا بیشتر در ماه می توانند باشد)
ماه ها صرف نمودار کردن درجه حرارت یک زن شد
تقویم پر از ویزیت به متخصص زنان و زایمان و یا متخصص باروری
بارها و بارها آزمایش تخمک گذاری و بارداری انجام می دهید
تزریق یا بلع داروهایی که می توانند باعث کبودی و نوسانات روحی وحشی شوند
تحمل انواع روشهای ناراحت کننده دیگر
همه این عناصر باعث می شوند ماهانه سوار بر هیجان غلتکی شوند. این تاسف آور است زیرا نشان داده شده استرس استرس در بارداری دخالت می کند. اگرچه ما ارتباط بین استرس و باروری را کاملاً درک نمی کنیم ، اما کارشناسان معتقدند که استرس زیاد باعث سردرگمی مرکز هورمون مغز می شود - مانع از انتشار منظم هورمون های تولید مثل می شود. بنابراین ، معقول است که مشغول فعالیت هایی - مانند ماساژ - که ثابت شده استرس را کاهش می دهد ، درگیر کنیم.
در مطالعه‌ای که در ژانویه 2004 در مجله بین المللی علوم اعصاب منتشر شد ، محققان دریافتند که ماساژ درمانی استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در طی 10 دقیقه معالجه ، دانشمندان سطح استرس و ضربان قلب داوطلبان را با کمک EEG ، دستگاهی که امواج مغزی را ردیابی می کند ، و EKG ، ابزاری برای ثبت اختلاف در ضربان قلب اندازه گیری کردند. اضطراب و استرس در شرکت کنندگان ماساژ کاهش یافته است.
در مطالعه‌ای در سال 2012 که در مجله پزشکی جایگزین و مکمل منتشر شده است ، محققان دریافتند که یک ماساژ 45 دقیقه ای سوئدی یک یا دو بار در هفته به مدت 5 هفته باعث کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول در شرکت کنندگان شده است. از آنجایی که سطح بالای کورتیزول با باروری تداخل دارد ،جلسات منظم ماساژ برای افزایش احتمال بارداری منطقی به نظر می رسد.
به نظر می رسد دریافت ماساژ در طول دوره باروری بسیار عجیب است اما می تواند تفاوت زیادی در احتمال ابتلا به زن ایجاد کند. ماساژ درمانی باید در کلیه کلینیک های باروری مورد استفاده قرار گیرد زیرا:
می تواند گردش خون به لوله های فالوپی ، تخمدان ها و رحم را افزایش دهد
التهاب را کاهش داده و چسبندگی هایی را که می تواند مانع تصور شود ، کاهش دهید
تنش عاطفی را کاهش داده و آرامش را القا می کنید
با درگیر کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک (استراحت و هضم) شرایط ناشی از استرس را آرام کنید
از سیستم های غدد درون ریز و هورمون برای زنان با مشکلات مرتبط با هورمون سود می برند
در صورت وجود احتمال بارداری باید از تکنیک های ماساژ در نظر گرفته شده برای افزایش گردش خون جلوگیری کرد. رویکردهای گردش خون شدید که می تواند از PCOS ، انسداد لوله فالوپی ، آندومتریوز و فیبرومهای رحمی بهره مند شود ، ممکن است از لانه گزینی کامل جنین جلوگیری کند. بنابراین ، درمان های آرام و مبتنی بر آرامش ، باید در بازه زمانی انجام شود که امکان پذیر باشد.
کار با باروری یک طاقچه نسبتاً جدید برای ماساژ درمانی است ، اما می تواند یک تخصص غنی و با ارزش باشد. فناوری تولید مثل به سرعت پیشرفت می کند و به عنوان یک زمینه پزشکی بسیار رقابتی در حال ظهور است. به همین ترتیب ، هر چیزی که شانس دستیابی به بارداری را افزایش می دهد ، مورد نظر است - و در حال افزایش تعداد ماساژ درمانی برای افزایش روند باروری است.

 




:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: